torsdag 3 april 2008

Lite smått och gott i regnet den 2:e april

Hittade den här lilla raringen när jag skulle rensa bort gräset i växthuset.
Så visst har jag en vild trädgård.



Har haft andra gäster som har tagit gör sig av de små kärleksörterna, rådjuren. Får slänga ut lite blodmjöl senare.









Såg att min Ingrid Bergman, som står i kruka i källaren över vintern, har en stor knopp. Få se hur det blir med den. I somras fick min röda ros ca 40 blommor men tyvärr förstörde regnet flera blommor. När det är dags att ta ut den blir det omplantering. Eftersom den står i kruka hämtar jag välbränd hästskit i gödselstacken.



Det blir till att gräva ordentligt innan man hittar det bästa.


Jag gillar att måla och då särskilt blommor. Hittade dom här böckerna som jag tycker mycket om.




Några smakprov:








Jag tycker att de här böckerna är helt underbara att bara sitta och bläddra i.


Ha det bra alla bloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.