tisdag 28 juli 2009

Namnbyte!

Jag har bytt namn på bloggen. Hade inte tänkt att använda det där med blötaste men efter den här månaden med all nederbörd så blev det ändring.
Just nu skiner solen men hur länge varar det? Det känns nästan som om det har regnat hela månaden. Det är bara sex dagar som jag inte har rapporterat nederbörd. Det som är tur är att det på sommaren inte brukar komma så stora mängder regn här som på andra håll i Sverige, men nu börjar det likna juli 2007. Men något regnrekord för juli blir det inte, rekordet är 334 mm vilket Baramossa hade 2007. Så mycket regn en sommarmånad vill jag inte uppleva. Det räcker när det blir så mycket på vintern.
Vi bor inte i ett träsk om ni tror det, här är det mycket kuperat och så är det sandjord här. Fast baksidan med sandjord är att det varje år behöver tillföras mycket gödsel för att något ska växa. Till det har vi våra "gödselmaskiner", Riverdance och Skipper.

Nu får jag passa på att gå ut medans solen fortfarande är kvar.

Ha en bra dag och njut av en sol som visar sig!

5 kommentarer:

  1. Trist med sååå mycket regn men vi har faktisk varit skonade från omåttligt regnande, men lite sol har det varit och det är ju den vi så väntar på. Tyvärr har dock inte vädret varit ändå så gynnsamt för båtturer och det är synd för det är ett av våra sommarnöjen och tillika avkoppling, men vindarna har inte riktigt tillåtit det.
    Hoppas du får lite sol nu i alla fall! / Bea

    SvaraRadera
  2. Vilken tur jag hade under min första del av semestern som åkte iväg och fick fint väder i norrland!

    Men visst är det dags för lite mer sommarväder? Gärna till helgen så att vi kan måla lite där hemma!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att du snart kan byta namn på bloggen igen. Sommarn är som väl inte slut än. Det blir säkert fint i augusti och att allt i trädgården repar sig efter blötan. Anita

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte fatta att jag klagade på torkan i början av sommaren, bara för att jag hatar att vattna - det är länge sen det...nu ska jag gärna vattna i flera dagar bara solen kommer fram :)

    SvaraRadera
  5. Här har inte kommit så stora mängder, även om det regnat nästan dagligen den senaste månaden. Faktiskt skulle det egentligen behövas mer, men jag är rätt nöjd som det är =). Min semester har precis börjat och jag har såååå mycket att göra i trädgården, så nu vill jag ha torrt och soligt. Dessutom har sniglarna börjat härja - ännu en anledning till sol och värme.
    /Helen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.