tisdag 8 februari 2011

Längtan.....

Det var ett tag sedan jag skrev. Jag har varit sjuk och har fortfarande hosta.
Så här såg det ut i vinter men nu är nästan all snö borta. Kanske man kan ha lite hopp om vår. Längtar.....................
Här är vår prinsessa, Cleo. Hon brukar sitta på badrumsskåpet när duschar. Hon låg på min kudde när jag var sjuk och vid fötterna hade jag stora Fred. Så jag hade sällskap hela tiden.
När våren närmar sig så börjar dom här två att fälla vinterpälsen. Men Smulan och Skipper vill säkert ha vår dom också. Grönt gräs istället för att få hö.
När jag hittade bilden ovan fick jag också se den här och kände att jag bara måste ta med den. Det är vår shettis Skipper och min underbare gamle Pepsi. Han finns tyvärr inte längre och jag saknar honom mycket.

Nu börjar rådjuren dyka upp i trädgården igen. Jagade bort två stycken i eftermiddags. Visst är dom söta men bara när dom är i skogen.

Jag så att tulpanerna börjar att sticka upp. Rådjur och tulpaner är ingen bra kombination. Det är precis som om rådjuren känner på sig att det finns något gott att äta.
Nu längtar jag efter vår och sommar. Jag hoppas att den här rosen finns kvar i år också.

Snart är det dags att så rosenfibblor. Trodde inte att jag skulle bli förtjust i den här blomman men jag är fast.

Här tar Snöret en liten lur på balkongen i skuggan av humlen.

Trevlig kväll!
Tack för titten och välkommen åter.




5 kommentarer:

  1. Härliga bilder !!!En lisa för en stressad själ !!!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som gör att man längtar ännu mer till sommar och grönt. I alla fall vår och grönt:) Bilderna på hästarna är fina påminner mig om när vi hade hästar i stallet i stället för blommor, men var sak har sin tid;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, ja nu längtar man till våren :)

    SvaraRadera
  4. Kul att höra något ifrån dig och att du mår bättre. Dagarna och veckorna bara rinner iväg.Fina blombilder som vi hoppas få se snart i trädgården. Tittat på dina fina målningar hade glömt hur fina de är.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du har vänner i sängen när du mår dåligt - Penny är precis tvärtom, hon vill inte vara i närheten ens.
    Hade du också det där hemska influensaviruset som gjorde att vi var sjuka i över 3-4 veckor? Därefter fick vi kräksjukan och jag hade i samband med det lite känning av gallan också, så inte har det varit en bra början på det här året inte. Man får trösta sig med att nu kan det bara bli bättre!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.