torsdag 22 oktober 2009

Lite om Snöret

Tack för alla trevliga kommentarer och råd.

Kanske ska man inte ge keso till katter, jag vet inte. Att jag gör det beror på det råd jag fick från Blå Stjärnan för sex år sedan när jag hade en annan hittekatt som var dålig i magen. Han skulle utfordras med ris, special kattmat (dyr) och keso. Snöret verkar inte ha tagit skada av att få keso. Hon har lagt på sig så att hon är betydligt mindre "knotig" än tidigare. Sista veckan har hon också börjat att leka. Idag var hon riktigt "kattungebusig" en stund när hunden var ute.



De andra katterna har accepterat Snöret utan större problem. Men den lilla tjejen är inte lika förtjust i dom stora kattpojkarna, tyvärr. Gandalf som fortfarande beter sig som en busig kattunge emellanåt är inte alls populär. Han vill leka men det går inte, Snöret bara morrar och fräser och springer och gömmer sig. Jag hoppas att det ska gå över...


Alla små barn behöver leksaker. De här är Gandalfs gamla leksaker som kommer väl till pass nu.


Även små hundar har leksaker. Den "vackra" ankan tyckte jag såg bra ut i affären och den pep lagom mycket. Det är klart att jag testade den, inte ville jag komma hem med en leksak som låter så man får ont i huvudet.

Pelle blev jätteglad för en ny leksak. Sonens kommentar var jasså du har köpt en Anna Anka.


Så nu är leksaken döpt. Här är Pelle med sin Anka.

Förra veckan slog frosten till ordentligt. Det här blev de sista luktärtorna. Trots att sommaren inte har varit så bra har luktärtorna blommat sedan i slutet av juni. Det har funnits en vas med luktärtor på bordet varje dag. Nästa år ska det bli fler luktärtor.

Älgjägarna blev utan älg. Inte heller blev det någon gris. Det hade inte varit dumt om dom hade skjutit några grisar. Dom förökar sig alldeles otroligt. Så grisplågan kommer att sprida sig. Det känns inte alltid så roligt att gå i skogen heller när man vet att dom kan finnas alldeles i närheten.. Visst är grisarna skygga men .... jag har ingen större lust att träffa på en eller flera.
Trevlig kväll!
Tack för att du tittade in och välkommen åter!


3 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att lilla Snöret mår så bra. "Anna Anka" haha sonen har humor förstår jag:) Vad synd att inte jägarna fick några grisar, skulle tycka att det var urläskigt att gå i skogen om det fanns vildsvin i närheten. Fy bubblan.

    SvaraRadera
  2. Vår Tyson växer så han knakar och det verkar gynna hans vänskapsband till Ares. I kväll lekte de och jag lyckades fånga det med videokameran.

    Gott att höra att lilla Snöret börjar lägga på sig! Tycker det låter som ett gott tecken! Att tjejer sen verkar ta längre tid på sig att acceptera nya kamrater är väl som det är.

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Tack för välkomnandet! Vad kul att du hittade till min nya blogg! Det är lite pyssel med en ny blogg men jag lär mig hela tiden. Ha det bra! / Irene

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.