onsdag 11 januari 2012

Ett grönt monster...

En varning till er som är känsliga: sista bilden på det här inlägget kan vara lite otäck.


....som heter John Deere.
Sambons och sonens nya leksak.
Utrustad med snöskopa så nu kan det snöa.

På vår promenad i förrgår hittade jag en pinne med håris. Tänk att det här är vatten som har frusit till det här.


Promenaden gick till den stora ängen där vi har en vildsvinsåtel vid skogskanten. Den syns inte här. På den här ängen brukar vildsvinen böka ganska rejält. Kanske ligger det en liten gris och sover någonstans under granarna.

Cleo gjorde lille Pelle och mig sällskap. Hon springer med som en liten hund. Fast ibland hamnar hon på efterkälken och då jamar hon tills jag stannar och svarar. Undrar om lilla Cleo har sett vildsvinen. Pelle har gjort det och till med försökt jaga dom.













Den sista bilden vill jag varna för. Jag brukar inte lägga ut bilder på jakttroféer. Det här är ett undantag. I höstas hade vi problem med att ett vildsvin, hade det varit flera hade spåren efter dom varit värre, bökade i vår hästhage på nätterna. Att vildsvinet kom in i hagen berodde på att strömmen inte fungerade så bra. När vi fick fixat det så var problemet över.
I början av december sköt en av jägarna här en galt på ca 150 kg med 15 cm långa betar. Det är den besten som finns på bilden och troligtvis den som var vårt problem. 
Jag tycker att den är hemsk. Troligen finns det fler av den här storleken i skogen. Jag hoppas att jag aldrig behöver möta en sådan här på våra skogspromenader. Men tyvärr har vildsvinen säkert kommit för att stanna. Så se er för när i tar en skogspromenad.



Trevlig kväll!!!!!!
Tack för titten och välkommen åter.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Har du ingen snö!?
    Men huvaliga ett vildsvin, ja den vill jag inte möta i skogen!!
    Hoppas det nya året börjat fint!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Kan ju inte påstå att jag gillar den sista bilden, men måste man välja att se den så här eller att möta den i skogen eller få sin trädgård eller sina marker fördärvade så..............;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Fy 17 för att möte en sån i skogen, eller kanske ännu värre att Santos sprang iväg och mötte en! Det är en riktiga bestar och jag som normalt gillar ALLA djur (utom insekter) har faktiskt förståelse för att dom skjuts av, även om jag själv inte skulle kunna göra det.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.