tisdag 14 juli 2009

Gandalf saknas!

Gandalf gick ut tidigt igår kväll och har sedan dess inte setts till. Jag vet att det inte har gått ett dygn än men det lilla busfröet brukar inte vara borta. Han kan vara borta över natten men på morgonen sitter det en liten katt utanför och vill in.


Här en rolig lek, döda badrumsmattan.

Vill sova ifred.


Har inget att göra, så för att få uppmärksamhet är det bra att lägga sig på bordet.



En sovande liten katt.
Egentligen är Gandalf inte så liten, fyra år och väger runt fem kilo. Men han är yngst av våra katter och är den som busar mest. Han ser likadan ut som när han var kattunge fast större.
Vi har varit ute och ropat och även letat i ladan och i källaren men ingen liten misse. Jag hoppas verkligen att han kommer snart. Det är liksom tomt utan honom, för han är den som kan linda matte runt lillklon trots allt bus han ställer till med. Egentligen skulle han hetat Djävulens lilla busfrö. Vi har aldrig tidigare haft en kattunge som hittade på så mycket bus. Ett farligt bus var när han försökte att hänga i sladden till strykjärnet som en annan tarzan när jag strök. Pilla i krukväxter har också alltid varit en rolig lek.
Nu väntar vi.
Ha det bra!





3 kommentarer:

  1. Nämen så UNDERBARA kattbilder! Hoppas att busfröet snart är hemma igen!

    (Skugglijan gick åt innan jag ens hann blinka
    och hämtas i augusti!)/Anja

    SvaraRadera
  2. Vilka gosiga bilder. Vilken tur att du lämnade ett spår efter dig hos mig så att jag hittade hit =) Hoppas verkligen han kommer tillbaks. Dottern min blev nyligen av med sin ena katt och det är hårt även om man har fler djur / gittan

    SvaraRadera
  3. Så söt.........hoppas han snart är tillbaka! Kram Anette

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.