onsdag 6 april 2011

Tillbaka igen....

Jag "liksom" hänger inte riktigt med i tiden nu, tiden den rasar bara iväg.


Fröna i mitt förra inlägg kommer från den här amaryllisen.

Den var lätt att pollinera, hade läst om det i "Natur och Trädgård". Måste testa.

Jag har en hel del frö så den som vill ha är det bara att skriva det.

Den här amaryllisen blommar nu. Det var rea i blomsteraffären för ett par veckor sedan. Kunde inte motstå när den bara kostade 10 kronor. Egentligen skulle jag titta på sättpotatis.

Det blev en låda med lite olika sorter. Känner att vi behöver pröva lite andra sorter.

Skriver lite med om det senare.

Vårtecknen är inte så många här än men ett och annat tittar upp.

Här är det Helleborus purpurascens.

Visst är det härligt med vårtecken fast vissa kan jag vara utan. Det finns vårtecken och vårtecken. Just det här såg jag för två veckor sedan. Hade det inte varit för min lilla hund Pelle så hade jag traskat rakt in i "gänget". Det var en vildsvinssugga med ett antal kultingar. Man ska inte gå i tankar när man går i skogen här, utan vara på alerten. Att suggan inte reagerade brodde på att hunden och jag gick i motvind. Hade inte hunden plötsligt "frusit fast" hade jag inte sett gänget. När jag kallade in Pelle stack hela högen in i skogen. Dom var på en stor äng som vi har i skogen. Vi var ca 50 meter från dom. Jag fångade in hunden och med honom intill mig, givetvis hade jag inget koppel med, gick vi hem till säkerheten.

Idag märks det att vädret är dåligt alla katterna är inne.

Gandalf har intagit hela soffan så ingen annan ska få plats.

Det här är ett vår tecken jag gillar.

Dags att gå till hästarna. Ska släppa ut dom, men dom brukar inte gilla regn och gråväder.


Ha en bra dag!!!!!!

Tack för titten och välkommen åter.

10 kommentarer:

  1. Underbart med vår, när allt och alla vaknar till liv :)
    Kissen verkar ha det väldigt gott!!
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Härligt vännen!!!
    Ringer dig ang. staudefeen... vissa sorter har dött i vinter för henne... hon undrar om vi vill ha annat i stället.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Underbart med vårtecken, men fy fabian för att ha vildsvin i skogarna och behöva gå på helspänn hela tiden:( Vilken tur att du hade vinden emot dig. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Alla vårtecken är välkomna och amaryllis på rea måste väl också vara ett vårtecken! Vildsvin är jag livrädd för att möta....Har inte hört att någon har stött på i "min" skog, men flera har sett inte alltför långt ifrån. Tillsvidare får jag väl hoppas att jag slipper stöta på fler älgar......./Anette

    SvaraRadera
  5. Men att jag har missat att du har en blogg:) nu är det då åtgärdat!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Hejsan Vittran!

    Hu! Mota inte dem (vildsvinen)hit bara! Jag har objudna gäster så det räcker;)))!
    Din 'Black Lace' (tror jag att den där primulan heter)är så fin och så stor din är.

    Asså!!?? Du har haft problem med att komma in i min blogg???!!! Fattar nada??!! Tur att du kom in nu då för att annars skulle jag gett upp om hoppet att någonsin mer få 'se' dig här;))!/Anja

    SvaraRadera
  7. De där vildsvinen är nog inte att leka med. Tur att du har en så bra hund!!

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. visst är det underbart att det äntligen är vår - även om man inte gillar alla vårtecken...mina på minussidan är ju spindlarna, visst är dom mindre än vildsvin, men tiillräckligt äckliga för mig...

    SvaraRadera
  9. Hej vännen. så vackra bilder. Jag ska försöka fixa lite blomster på balkongen. Den är inte stor men nåt ska det väl bli. Ha en undrbar dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Ja, en vildsvinssugga med ungar skulle då inte jag vilja möta i skogen! Otäckt!!
    Numera - sen Penny lider av ålderdomsledproblem - får vi inte gå så långt med henne. Alltså är risken minimal att vi ska träffa på någon som tagit sig ut ur något hägn. (Hur fasicken kan folk vara så dumma att dom "importerar" såna bestar hit!?)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet ord efter din titt.
Tack för den här gången och välkommen åter.